Om reforma sthlm Kontakt Blogg
     Fri frakt över 500 kr!

     Fri retur!

Varukorg /
0 kr
0
  • Facebook
  • Email
  • Pintrest
  • LinkedIn
  • Instagram


BETALNINGAR
_______________________________________________________________________

Samtliga Reforma Sthlm:s betalningar hanteras av Klarna.


Har du en fråga som rör din betalning? Kontakta Klarna på 08 - 120 120 10 så hjälper de dig med detta!


Kortbetalning

Idag kan du välja att betala dina varor på Reforma Sthlm med VISA eller Mastercard. Det är kostnadsfritt att betala med kontokort och Klarna skyddar din information.
Klarna är ett svenskt företag som hanterar online-verifiering av kreditkort på ett säkert, snabbt och enkelt sätt. När du fyllt i dina kortuppgifter krypteras kontonumret direkt.
Kommunikationen till Klarna-servern går via en krypterad direktförbindelse (https). När din information sedan skickas banken används bankens säkerhetssystem.
Klarna använder sig av den starkaste kryptering som finns tillgänglig på marknaden vilket garanterar den högsta säkerheten. Klarna uppfyller även kraven för marknadens främsta säkerhetsstandard PCI DSS samt innehar SSL-certifikat.


Fakturabetalning

Via Klarna erbjuder vi dig att betala din beställning med faktura. En snabb kreditupplysning görs i samband med din beställning och du får direkt besked om du blivit godkänd.
Tänk på att du måste fylla i rätt adress och postnummer för att ditt fakturaköp ska bli godkänt. Betalningstiden är 14 dagar.


Delbetalning

Genom ett samarbete med Klarna kan vi erbjuda dig möjligheten att dela upp din betalning. Det finns flera alternativ att välja på och du väljer själv det mest passande.
Givetvis kan du när som helst under delbetalningstiden betala hela kvarvarande skulden. Du kan ha upp till 50,000 kr på ditt delbetalningskonto.
Alla köp du gör via Klarnas tjänst Klarna konto sammanställs på en kontofaktura månatligen.

Du gör din ansökan om delbetalning i kassan i samband med ditt köp. I kassan väljer du betalningsalternativet "Delbetalning" och önskad typ av delbetalning.
Du får genast besked
om din ansökan beviljats och vi kan hantera ditt köp omgående.
Skulle din ansökan inte bli beviljad kan du gå tillbaka till kassan och välja ett alternativt betalningssätt.
Klarna kommer skicka ett kontoavtal för underskrift hem till dig om ditt köp är högre än 1500 kr.
Kontrollera att uppgifterna stämmer och signera avtalet och returnera det i bifogat svarskuvert.


Läs mer om de allmänna kontovillkoren på
http://www.klarna.com/kontovillkor.pdf


Kontovillkor

• Betala lägst 50 kr / mån eller 1/24 av totalbeloppet.
• Ingen uppläggningsavgift.
• Aviavgift: 29 kr (En avgift oavsett antal köp).
• Årsränta f.n. 19,5 %.


Övrigt

Din ansökan kommer föranleda sedvanlig kreditprövning vilket innebär att Klarna inhämtar en kreditupplysning. All behandling sker inom ramen för Klarnas tjänster och i enlighet med personuppgiftslagen (PuL).

Har du ytterligare frågor eller funderingar är du välkommen att ringa Klarna på 08-586 126 00 vardagar mellan 08.30-20.00 och helger 10.00-17.00.
Du kan också skicka e-post till info@klarna.se


 

LEVERANSER
_______________________________________________________________________


Lagervaror

Om samtliga av dina beställda varor finns på lager så är den normala leveranstiden 1-4 arbetsdagar efter det att vi mottagit din beställning.


Orders med en kombination av lagervaror och beställningsvaror

Observera att om du beställer flera produkter med olika långa leveranstider så avvaktar vi med att skicka din order till beställningen är komplett, dvs om en produkt har leveranstid 1-2 dagar oh en annan har leveranstid 3-5 veckor kommer vi vänta till den sista produkten åter är i lager innan vi skickar din kompletta order. Om du önskar få hem den första produkten inom 1-2 dagar rekommenderar vi att du delar upp din order och gör två separata beställningar. 


Beställningsvaror

Levereras inom 2-12 veckor beroende på vilka produkter som beställs, vänligen se angiven leveranstid på respektive produktsida. Om det skulle uppstå några avvikelser hör vi av oss via e-post så snart vi fått kännedom om detta.


Fraktsätt

Beroende på vikten och volymen av din order erbjuder vi en rad olika fraktsätt:  


Brev

Beställning som har mindre vikt och volym kan levereras per brev. Leveransen kommer då direkt till din brevlåda.


DHL ServicePoint

Avser beställningar med en vikt under 20 kg. Försändelsen anländer till din närmsta DHL ServicePoint, t.ex. en närliggande bensinstation eller livsmedelsbutik. En SMS-avi skickas ut med information om var du kan hämta ditt paket. Paketet ska hämtas inom 14 dagar för att förhindra att det går i retur. Hitta din närmaste DHL ServicePoint


DHL Stycke

Används vid större och tyngre gods. Leverans sker till dörr/port helgfri vardag mellan kl 7-17, inbärning ingår ej. DHL kontaktar dig för att boka utkörning och leverans sker inom ett tvåtimmarsintervall. Observera att man som mottagare inte kan bestämma leveransintervall då det styrs av DHL's fasta rutter på din ort.

 

Fel vid leverans

Om produkten är skadad vid leveranstillfället bör detta anmälas omgående till Reforma Sthlm:s kundservice. För att vi ska kunna reklamera skadan gentemot vår transportör behöver vi anmäla transportskadan till denne inom 1-3 dagar. Vi är därför tacksamma om du anmäler skadan inom denna tid. Detta gäller såväl synliga som dolda transportskador och det är därför viktigt att du packar upp och kontrollerar att produkten är felfri så snart som möjligt efter mottagandet.

Om skadan är synlig är det enklast om du anmäler detta direkt till chauffören vid mottagandet av försändelsen.
Be att transportören gör en notering om skadan på din kopia av fraktsedeln. Tänk på att alltid spara emballaget för att reklamationen ska kunna hanteras korrekt.
En produkt som vi har konstaterat är transportskadad byter vi ut snarast och kostnadsfritt.

 

© 2015 Reforma Sthlm AB | Org. nr. 556849-2606