LEVERANSER



Lagervaror

Om samtliga av dina beställda varor finns på lager så är den normala leveranstiden 1-2 arbetsdagar efter det att vi mottagit din beställning.


Orders med en kombination av lagervaror och beställningsvaror

Observera att om du beställer flera produkter med olika långa leveranstider så avvaktar vi med att skicka din order till beställningen är komplett, dvs om en produkt har leveranstid 1-2 dagar och en annan har leveranstid 3-5 veckor kommer vi vänta till den sista produkten åter är i lager innan vi skickar din kompletta order. Om du önskar få hem den första produkten inom 1-2 arbetsdagar rekommenderar vi att du delar upp din order och gör två separata beställningar. 


Beställningsvaror

Levereras inom 2-12 veckor beroende på vilka produkter som beställs, vänligen se angiven leveranstid på respektive produktsida. Om det skulle uppstå några avvikelser hör vi av oss via e-post så snart vi fått kännedom om detta.


Fraktsätt

Beroende på vikten och volymen av din order erbjuder vi en rad olika fraktsätt:  


Brev

Beställning som har mindre vikt och volym kan levereras per brev. Leveransen kommer då direkt till din brevlåda.


DHL ServicePoint

Avser beställningar med en volymvikt under 20 kg. Försändelsen anländer till din närmsta DHL ServicePoint, t.ex. en närliggande bensinstation eller livsmedelsbutik. En SMS-avi skickas ut med information om var du kan hämta ditt paket. Paketet ska hämtas inom 14 dagar för att förhindra att det går i retur. Hitta din närmaste DHL ServicePoint


DHL Home Delivery

Leverans sker till dörr/port helgfri vardag mellan kl 7-17, inbärning ingår ej. DHL kontaktar dig för att boka utkörning och leverans sker inom ett tvåtimmarsintervall. Observera att man som mottagare inte kan bestämma leveransintervall då det styrs av DHL's fasta rutter på din ort. Vi erbjuder även kvällsleverans mellan kl. 17-22, samt hemleverans med inbärning. Se mer information om detta i kassan. Undantag för hjälp med inbärning är då vi inte kan nå fram till leveransadressen med våra leveransbilar på farbar väg. Vid exempelvis leverans ut i skärgården där båt behöver användas så levererar vi godset till båten varifrån du själv får bekosta och hantera vidare leverans.


Fel vid leverans

Om produkten är skadad vid leveranstillfället bör detta anmälas omgående till Reforma Sthlm:s kundservice. För att vi ska kunna reklamera skadan gentemot vår transportör behöver vi anmäla transportskadan till denne inom 1-3 dagar. Vi är därför tacksamma om du anmäler skadan inom denna tid. Detta gäller såväl synliga som dolda transportskador och det är därför viktigt att du packar upp och kontrollerar att produkten är felfri så snart som möjligt efter mottagandet.


Om skadan är synlig är det enklast om du anmäler detta direkt till chauffören vid mottagandet av försändelsen.
Be att transportören gör en notering om skadan på din kopia av fraktsedeln. Tänk på att alltid spara emballaget för att reklamationen ska kunna hanteras korrekt.
En produkt som vi har konstaterat är transportskadad byter vi ut snarast och kostnadsfritt.