Hur handlar jag?

Läs vår superenkla guide: Såhär handlar du

Hur lång är leveranstiden?

Vanligtvis 1-2 arbetsdagar. Om varan inte finns i lager framgår den förväntade leveranstiden på respektive produktsida. Vi uppdaterar självklart dig om detta datum mot förmodan skulle ändras!

Kan jag ändra min order?

Hör av dig till oss via vår chatt, mail eller telefon så hjälper vi dig! 

Hur levereras min beställning?

I kassan kan du välja om du vill hämta din order hos ombud eller få den levererad till dörren. Större försändelser kan ändras till hemleverans trots att du valt postombud. 

Vad kostar frakten?

Vi bjuder på frakten för alla ordrar över 499kr! Vid lägre köpsumma kostar frakten till postombud 39kr. I kassan finns även fler leveransalternativ, tex hemleverans och inbärning. 

Har ni en fysisk butik eller showroom?

Nej, men superschyssta villkor för öppet köp och retur/byten.

Kan jag byta eller returnera min beställning? 

Självklart! Du har 14 dagar på dig att ångra ditt köp så att du i lugn och ro kan känna efter och se hur din möbel passar i hemmamiljö. Tänk på att returnera varan i oanvänt skick och i originalemballage.

Vad händer om min beställning skadas under transport?

Anmäl direkt hos ombudet eller till chauffören och be dem göra en notering. Kontakta därefter oss omgående så hjälper vi dig!

Visas priser inklusive moms?

Ja, alla priser visas inklusive moms på Reforma.

Vad innebär expeditionsavgiften?

Helt enkelt behandling av din order. Detta inkluderar lagerplock, följesedel, emballage, administrativa kostnader m.m.

Vad innebär er prisgaranti?

Hittar du mot förmodan din beställda vara billigare någon annanstans? Hör av dig så betalar vi tillbaka mellanskillnaden - Schysst va?

Har du en fråga du inte hittar svar på? 

Skriv till oss i vår chatt, maila eller ring så hjälper vi dig! 

Beställning av varor i lager

Har du beställt en vara som finns i lager kommer denna att skickas inom 1 arbetsdag från det att vi mottagit din beställning.

Beställning av varor med olika leveranstider

Har du beställt varor med olika leveranstider kommer vi att skicka din order när hela din order är redo att skickas. Vill du få hem en lagervara snabbt rekommenderar vi dig att lägga två separata beställningar.

Beställning av beställningsvaror

Leveranstiden för våra beställningsvaror är normalt 1-2 veckor. Skulle detta ändras kommer vi naturligtvis informera dig om det! 

Fraktsätt

I kassan kan du välja hur du önskar få din beställning levererad, till ombud eller hem till dörren. Du kan även välja att få hjälp med inbärning, eller leverans på kvällen - Bra grej tycker vi!

Leverans till ombud

Skickas din beställning till postombud kommer du att få ett sms med information om var du kan hämta din order. 

Hemleverans

Skickas din beställning hem till dig kommer du att få ett sms där du får välja dag och tidsintervall som passar dig att ta emot leveransen. För de flesta orter i Sverige erbjuder vi även hemleverans under kvällstid samt hjälp med inbärning. 

Fel vid leverans

Om din beställning mot förmodan skadats under leverans, informera personalen på postombudet eller chauffören och be dem göra en notering. Kontakta därefter oss, så hjälper vi dig få en ersättningsvara. Kom ihåg att alltid spara originalemballaget vid reklamation!

Vad händer om jag ångrar mitt köp?

Inga problem - du har 14 dagars ångerrätt för oanvända varor.

Hur gör jag en retur?

Maila oss på info@reformasthlm.se med ordernummer samt anledning till retur, så återkommer vi med en retursedel.

Vad kostar en retur?

Vi står för merparten av kostnaderna - du betalar endast 69 kr för retur via ombud eller 199 kr för retur via hemleverans.

Min vara är trasig!

Maila oss direkt så hjälper vi dig! Som konsument har du hela tre års reklamationsrätt.

________________________

Retur


Om du ångrar ditt köp inom 14 dagar får du självklart returnera dina beställda varor till oss. För att få returnera en vara måste den vara i oanvänt skick samt skickas tillbaka i originalemballaget. Återbetalning sker inom 30 dagar från det att varan returnerats till vårt lager.

 

Om du önskar returnera en vara skickar du ett mail till info@reformasthlm.se med ditt ordernummer samt en beskrivning av vilken artikel du vill returnera och varför. Därefter kommer vi återkomma till dig med en retursedel. Reforma står för merparten av returkostnaden och du som kund betalar endast 69 kr för paket som returneras via ombud och 199 kr för paket som returneras genom hemleverans. 

Reklamation


Vi beklagar verkligen att din vara är skadad och ska självklart se till att lösa detta på bästa sätt för dig! Som konsument har du tre års reklamationsrätt och reklamationen måste anmälas inom skälig tid och senast två månader efter att du upptäckte felet. Om produkten är skadad vid leveranstillfället bör detta anmälas omgående till oss. 

 

Om du önskar reklamera en vara skickar du ett mail till info@reformasthlm.se med ditt ordernummer och information om den skadade varan. Glöm inte att bifoga bilder på skadan och det trasiga emballaget! Tänk också på att alltid spara originalemballaget så att din reklamation kan hanteras korrekt. Efter att vi mottagit din reklamationsanmälan kommer vi att återkomma till dig inom 1 arbetsdag med retursedel och information om ersättning. 

1. Generellt 

Reformasthlm.se drivs av Reforma Sthlm AB (orgnr: 556849-2606) och Reformastockholm.no drivs av Reforma Sthlm Aktibolag (orgnr: 918967265). Kunder i Sverige handlar via Reforma Sthlm AB och kunder i Norge handlar av vårt norska bolag Reforma Sthlm Aktibolag. Köpvillkoren tillämpar samtliga köp gjorda på Reforma. Vid frågor, kontakta oss på info@reformasthlm.se så besvarar vi dig inom 1 arbetsdag.  

2. Order 

När du genomför en beställning i kassan träffas ett avtal mellan Dig och Reforma Sthlm. Orderbekräftelse skickas till den e-postadress Du registrerat. Reforma Sthlm förbehåller sig rätt att rätta i lagda och bekräftade ordrar till följd av skrivfel och liknande misstag. Reforma Sthlm accepterar inga köp av personer som är minderåriga.

3. Priser 

Samtliga priser på Reforma Sthlm anges inklusive moms. Det totala priset tillsammans med gällande frakt finner du i kundvagnen innan du genomför köpet. Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar, produktförändringar, prisjusteringar och eventuella färgavvikelser. Vi förbehåller oss rätten att justera uppenbara tryckfel vad gäller pris före och efter att beställningen är behandlad.

4. Leveranser 

 

4.1 Leveranstid 

Leveranstid kan skilja sig bland de olika produkterna. Mer information om respektive produkts leveranstid finner Du under varje enskild produktsida. Alla produkter i en order samlevereras från vårt lager varför den produkt med längst angivet leveransdatum är mest rättvisande leveranstid för den samlade ordern. Vänligen ta i beaktande att leveranstiderna på hemsidan är preliminära. För lagervaror är leveranstiden 1-3 arbetsdagar. För beställningsvaror är leveranstiden vanligtvis 1-2 veckor men kan i vissa fall uppgå till 12 veckor. Vid eventuella leveransförseningar kommer du att bli kontaktad av Reforma Sthlm. Om Reforma Sthlm inom skälig tid inte kan avhjälpa felet har du som konsument även rätt att häva köpet. 

4.2 Leveranssätt 

För vissa mindre beställningar kan Reforma Sthlm komma att använda postförsändelse. Du kommer i detta fall få en avi hemskickad där platsen för uthämtning av försändelsen står angiven. Större ordrar som soffor eller sängar kommer att transporteras så nära Din dörr (villa/radhus) eller port (flervåningshus) som föraren bedömer möjligt. Leveransavisering sker via transportföretaget på det telefonnummer Du registrerat hos Reforma Sthlm.

Avser beställningen en volymvikt över 20kg eller ett paket som överskrider omkrets 300cm kan ordern komma att skickas som hemleverans, trots att leverans till postombud valts i kassan i och med ditt köp. Detta på grund av att den totala volymen beräknas av DHL efter upphämtandet och därför kan komma att överstiga maxvikten för att lämnas på ombud. I kassan är det möjligt att välja kvällsleverans/inbärning som tillval mot en extra kostnad. På ett fåtal ställen i Sverige är dessa tjänster dock ej möjliga och skulle det uppstå en situation där vårt transportbolag inte har möjlighet att leverera din leverans på kvällen eller erbjuda inbärning förbehåller Reforma sig rätten att ändra ditt leveranssätt. Givetvis kommer vi då att kreditera den kostnaden på din faktura/betalning och du har då såklart även möjlighet att avbeställa ordern utan extra kostnad.

4.3 Leveranskostnad  

Ev. leveranskostnad anges i kassan. Vad som angivits som leveranskostnad gäller inte vid leverans till ö utan broförbindelse eller annan plats som saknar körbar väg. Reforma Sthlm förbehåller sig i sådant fall rätten att ensidigt ändra leveranskostnad, leveranstid och leveranssätt. Du kommer dock att bli uppringd på Ditt registrerade telefonnummer innan leverans påbörjas.

4.4 Fel vid leverans 

Vänligen kontrollera så att emballaget inte är skadat vid leverans. Syns skada på emballaget ska detta noteras på fraktsedeln innan fraktsedeln kvitteras. Om fel uppstår vid leverans, kontakta först transportbolaget. Kan de inte hjälpa dig gör vi det! Läs mer om transportskador under punkt 10.

4.5 Outlöst paket

Outlöst paket debiteras med avgift på 249:- för att täcka de fraktkostnader som ett icke uthämtat paket innebär. Ditt paket ligger normalt i 14 dagar hos ombudet innan de skickas tillbaka till vårt lager.

5. Betalning 

5.1 Kortbetalning

Idag kan du välja att betala dina varor på Reforma Sthlm med VISA eller Mastercard. Det är kostnadsfritt att betala med kontokort och Klarna skyddar din information. Klarna är ett svenskt företag som hanterar online-verifiering av kreditkort på ett säkert, snabbt och enkelt sätt. När du fyllt i dina kortuppgifter krypteras kontonumret direkt. Kommunikationen till Klarna-servern går via en krypterad direktförbindelse (https). När din information sedan skickas banken används bankens säkerhetssystem.  Klarna använder sig av den starkaste kryptering som finns tillgänglig på marknaden vilket garanterar den högsta säkerheten. Klarna uppfyller även kraven för marknadens främsta säkerhetsstandard PCI DSS samt innehar SSL-certifikat.

5.2 Fakturabetalning

Via Klarna erbjuder vi dig att betala din beställning med faktura. En snabb kreditupplysning görs i samband med din beställning och du får direkt besked om du blivit godkänd. Tänk på att du måste fylla i rätt adress och postnummer för att ditt fakturaköp ska bli godkänt. Betalningstiden är 14 dagar.

 

5.3 Delbetalning

Genom ett samarbete med Klarna kan vi erbjuda dig möjligheten att dela upp din betalning. Det finns flera alternativ att välja på och du väljer själv det mest passande. Givetvis kan du när som helst under delbetalningstiden betala hela kvarvarande skulden. Du kan ha upp till 50,000 kr på ditt delbetalningskonto. 

Alla köp du gör via Klarnas tjänst Klarna konto sammanställs på en kontofaktura månatligen. Du gör din ansökan om delbetalning i kassan i samband med ditt köp. I kassan väljer du betalningsalternativet "Delbetalning" och önskad typ av delbetalning. Du får genast besked om din ansökan beviljats och vi kan hantera ditt köp omgående. Skulle din ansökan inte bli beviljad kan du gå tillbaka till kassan och välja ett alternativt betalningssätt. Klarna kommer skicka ett kontoavtal för underskrift hem till dig om ditt köp är högre än 1500 kr. Kontrollera att uppgifterna stämmer och signera avtalet och returnera det i bifogat svarskuvert.

6. Prisgaranti 

Om du köper en vara på Reforma Sthlm och mot all förmodan hittar samma vara till lägre pris någon annanstans, återbetalar vi mellanskillnaden. Hos Reforma Sthlm kan du med andra ord handla tryggt och säkert utan att någonsin oroa dig för prissättning över marknadspris! Följande villkor måste uppfyllas för att prisgarantin ska gälla:

  • Butiken med det lägre priset måste vara en svensk butik, det vill säga en butik med svensk Momsregistreringsnummer (VAT-nummer), oavsett om det är en internetshop eller en fysisk butik. Erbjudandet om prisgaranti omfattar inte auktionsfirmor eller dylikt.
  • Produkten med det lägre priset måste vara av exakt samma modell, tyg, färg, material, storlek och antal som du köpt hos Reforma Sthlm. Priset i den andra butiken måste vara ordinarie pris, erbjudandet omfattar inte reavaror, kampanjvaror eller dylikt. Om det tillkommer en frakt- eller administrationskostnad måste detta räknas in i priset för produkten för att erbjudandet om prisgaranti ska kunna tillämpas.
  • För att utnyttja Reforma Sthlm:s prisgaranti, måste Reforma Sthlm erhålla kontrollerbara uppgifter om att varan finns att köpa till ett lägre pris, t.ex genom en länk till var du hittat produkten för ett lägre pris.
  • Erbjudandet om prisgaranti gäller i 10 dagar efter den dagen då du lade ordern på Reformasthlm.se.

För att utnyttja Reforma Sthlm:s prisgaranti, beställer du dina varor precis som vanligt på www.reformasthlm.se. Kontakta Reforma Sthlm:s kundservice med en länk eller annat underlag från butiken där du fann den billigare produkten. Vi undersöker informationen och återbetalar mellanskillnaden när uppgifterna verifierats. Reforma Sthlm förbehåller sig rätten att vid vilket tillfälle som helst ändra, anpassa och avsluta erbjudandet om prisgaranti. 

7. Presentkort och rabatter 

På Reforma kan du köpa presentkort för att exempelvis ge bort i present. När du handlar ett presentkort hos oss kommer du att få en orderbekräftelse med en rabattkod som sedan kan användas i vår kassa. Skulle du mot förmodan stöta på problem med ditt presentkort ber vi dig kontakta oss så hjälper vi dig. 


Ibland går vi ut med specifika erbjudanden i form av rabattkoder. Dessa rabattkoder kan inte kombineras med andra erbjudanden eller varor som redan är prisnedsatta. Om du använder en rabattkod som inte är utställd för dig förbehåller vi oss rätten att neka samt avbeställa ditt köp efter att det gått igenom, alternativt debitera dig för det rabatterade beloppet. 

8. Avbeställning 

Varor som Reforma Sthlm har börjat paketera eller leverera och ej lagerförda varor som Reforma Sthlm börjat tillverka eller anpassa enligt ditt önskemål kan inte avbeställas utan kostnad. För beställningar där varorna ännu inte börjat packas kan avbeställning ske. I detta fall debiteras kunden en kostnad på 39 SEK för de administrativa kostnader som uppkommer i samband med avbeställningen. Om ordern redan har börjat packas från vårt lager (men ej skickats) kan avbeställning fortfarande göras men då tillkommer en administrativ avgift om 99 SEK.

9. Ångerrätt och retur 

Som konsument har du rätt att ångra ditt köp utan att ange något skäl inom 14 dagar. Ångerfristen löper ut 14 dagar efter:

a) vid köpeavtal, dagen då du, eller någon annan som du anger (dock inte transportföretaget), tagit varorna i fysisk besittning,

b) vid avtal avseende flera varor som du beställt i en och samma beställning och som levereras var för sig, dagen då du eller någon tredje part, dock ej transportföretaget, som du anger, tar den sista varan i fysisk besittning, 

c) vid avtal avseende en vara som består av flera poster eller delar, dagen då du eller någon tredje part, dock ej transportföretaget, som du anger, tar den sista posten eller delen i fysisk besittning. 

Om ångerfristen löper ut på en lördag eller helgdag förlängs fristen till nästkommande vardag.



Vill du utöva ångerrätten ska du skicka ett klart och tydligt meddelande (t.ex. ett brev avsänt per post eller e-post) om ditt beslut att frånträda avtalet genom att skriva till oss på Reforma Sthlm AB, c/o Norrsken House, fack 77, Birger Jarlsgatan 57 C, 113 56 Stockholm, eller till info@reformasthlm.se

Du kan också använda det här standardformuläret som finns på Konsumentverkets hemsid, men du måste inte använda det.

 

För att du ska hinna utöva din ångerrätt i tid räcker det med att du sänder in ditt meddelande om att du tänker utöva ångerrätten innan ångerfristen gått ut. Reforma står för merparten av returkostnaden och du som kund betalar endast 69 kr för paket som returneras via ombud och 199 kr för paket som returneras genom hemleverans.

Handlar du som företag omfattas du dessvärre inte av ångerrätten. 


9.1 Verkan av utövad ångerrätt

Om du frånträder avtalet kommer vi att betala tillbaka alla betalningar vi fått från dig, bland dem också leveranskostnader (men då räknas inte extra leveranskostnader till följd av att du valt något annat leveranssätt än den billigaste standardleverans vi erbjuder).

Återbetalningen kommer att ske utan onödigt dröjsmål och i vilket fall som helst senast 14 dagar från och med den dag då vi underrättades om ditt beslut att frånträda avtalet. Vi kommer att använda samma betalningsmedel för återbetalningen som du själv använde vid köpet, om du inte uttryckligen kommit överens med oss om något annat. I vilket fall som helst kommer återbetalningen inte att kosta dig något.

Vi får vänta med återbetalningen tills vi fått tillbaka varan från dig eller tills du sänt in ett bevis på att du återsänt varan, beroende på vilket som inträffar först.

Du ska återsända varan till oss utan onödigt dröjsmål och i vart fall senast 14 dagar efter den dag då du meddelat oss om ditt beslut att frånträda avtalet. Ångerfristen ska anses ha iakttagits om du skickar tillbaka varorna innan denna fjortondagarsperiod löpt ut. Du kommer att få betala de direkta kostnaderna för återsändandet av varan.

Du är ansvarig endast för varornas minskade värde till följd av annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa varornas art, egenskaper och funktion. Om du hanterat varorna utöver vad som varit nödvändigt för att fastställa varornas art, egenskap eller funktion kan vi komma att göra ett avdrag för varornas minskade värde i det belopp som återbetalas till dig.

10. Reklamation och transportskador 

Följer inte annat av avtalet, står Reforma Sthlm risken för förlust och skada fram tills Du mottagit varan. Har varan skadats under transporten ber Reforma Sthlm dig att följa våra rutiner för transportskador genom att omedelbart anmäla skadan till transportören så att skadan noteras. Du måste vara mycket tydlig med att påpeka att varan är transportskadad. Om transportören inte noterar skadan ska Du genast kontakta transportbolagets kundtjänst. Låt varan vara kvar i emballaget om möjligt och spara detta inför eventuell upphämtning. Fotografera skadan på produkten samt emballaget och beskriv skadan i ett mail till info@reformasthlm.se. Dina fotografier bör visa skadan tydligt. Som konsument ska reklamationen senast vara Reforma Sthlm tillhanda inom två månader från dagen Du märkt felet. Handlar du som företag ska reklamationen senast vara Reforma Sthlm tillhanda inom sju dagar från dagen felet upptäcktes eller borde ha upptäckts. 

OBS! Emballaget bör alltid sparas vid en reklamation så att produkten kan returneras till oss. 

11. Återbetalning 

Återbetalning sker inom 30 arbetsdagar från dagen då returen mottagits och hanterats av Reforma Sthlm. Återbetalning sker med samma betalningssätt som köpet gjordes. Nyttjar du ångerrätten betalar Reforma Sthlm tillbaka vad som betalts för varan, inkl ev fraktkostnad. Nyttjas ångerrätten endast för delar av din beställning återbetalas dock inte ev faktura- eller leveranskostnad. Om Reforma Sthlm företar omleverans eller avhjälpande av felet vid reklamation återbetalas eventuella fraktkostnader inom 30 dagar från den dag Reforma Sthlm mottagit den reklamerade varan.

12. Intergritetspolicy 

När Du registrerar Dig hos Reforma Sthlm och lägger en order hos oss godkänner Du att Reforma Sthlm använder och lagrar dina uppgifter för att fullfölja våra åtaganden gentemot Dig. Ditt namn, telefonnummer och adress överlämnas till det transportföretag för att detta ska kunna utföra leveransen till Dig. Reforma Sthlm ger naturligtvis inte ut e-postadress, telefonnummer eller adress till annan. Din e-postadress och ditt telefonnummer kan komma att användas för Reforma Sthlm:s kostnadsfria nyhetsbrev/sms-utskick. Du kan när som helst avbryta e-post- och/eller sms-utskicken. Instruktioner om hur du avregistrerar dig finns angivna i utskicket. Läs hela vår integritetspolicy här.  

13. Garantier

Två års garanti gäller för varor som omfattas utav distansköplagen. Spara alltid Din faktura (orderbekräftelsen) då den utgör Ditt garantibevis. Samtliga garantifrågor ska anmälas till Reforma Sthlm. 


Om fel som täcks av garantin (”Garantifall”) föreligger har Reforma Sthlm rätt att efter eget val besikta eller reparera varan på plats, byta ut hela eller del av varan eller återbetala köpeskillingen med skäligt avdrag för den nytta Du haft av varan. Återbetalning sker endast om varan returneras till Reforma Sthlm. Du bär kostnaden och står risken för sådan returtransport. Vid Garantifall utgår ingen annan än nyssnämnda kompensation.


Om Du orsakat eller annars bär ansvaret för det påstådda felet, debiterar Reforma Sthlm Dig för uppkomna direkta kostnader, t.ex. kostnad för besiktning av varan på plats.

14. Dröjsmålsränta och påminnelseavgift 

Dröjsmålsränta debiteras enligt 6 § räntelagen (1975:635). Skulle Reforma Sthlm behöva påminna dig om att betalning är förfallen debiteras 50 kr för skriftlig betalningspåminnelse.  

15. Ansvarsbegränsningar och befrielsegrunder 

Är du konsument omfattar Reforma Sthlm:s ansvar inte ersättning för förlust i näringsverksamhet på grund av dröjsmål eller fel på varan eller, i andra fall än som avses i 31 § konsumentköplagen, ersättning på grund av skada på annat än den sålda varan. Om du inte är konsument ansvarar Reforma Sthlm inte för följdskada eller indirekt skada av något slag. 


Reforma Sthlm:s ansvar enligt avtalet är under alla förhållanden begränsat till ett belopp motsvarande värdet på den berörda varan. Reforma Sthlm:s ansvar för produktskada och personskada är begränsat till vad som följer av tvingande lagstiftning.


Följande omständigheter ska anses utgöra befrielsegrunder om de hindrar eller avsevärt försvårar eller försenar avtalets fullgörande. Part är ej skyldig att vidta åtgärder för att undvika eller övervinna följderna härav: Krig, strejk, uppror, mobilisering eller omfattande militärinkallelser av motsvarande omfattning, naturkatastrof eller extremt väderförhållande, rekvisition, beslag, valutarestriktioner, export eller omfattande brist på transportmedel, arbetskonflikt inklusive konflikt på egna arbetsplatsen, eldsvåda, ny eller ändrad lagstiftning eller offentlig reglering eller dess tillämpning, fel i eller försening av leveranser från underleverantör som orsakats av någon av nu angivna befrielsegrunder, upphörd produktion hos underleverantör samt varje annan omständighet varöver part ej kunnat råda: allt under förutsättning att part inte kunde råda över sådan omständighet samt omständigheternas inverkan på avtalets fullgörande inte kunde förutses vid avtalets ingående.

16. Tvist 

Om Du är konsument: Tvist i anledning av detta avtal prövas av Stockholms tingsrätt som första instans. Svensk lag ska tillämpas.

Om Du inte är konsument: Tvist i anledning av detta avtal ska slutligt avgöras genom skiljedom administrerat vid Stockholms Handelskammares Skiljedomsinstitut (”SCC”). 

Överstiger inte tvisteföremålets värde hundra gånger det vid tiden för påkallande av skiljeförfarande gällande basbeloppet enligt lagen (1962:381) om allmän försäkring (”Beloppsgränsen”), ska SCC:s Regler för Förenklat Skiljeförfarande tillämpas. Överstiger tvisteföremålets värde Beloppsgränsen, ska Skiljedomsregler för Stockholms Handelskammares Skiljedomsinstitut tillämpas. Uppgår tvisteföremålets värde till ett belopp mellan Beloppsgränsen och 10 000 000 kr ska skiljenämnden bestå av en skiljeman. Överstiger tvisteföremålets värde 10 000 000 kr ska skiljenämnden bestå av tre skiljemän. Tvisteföremålets värde omfattar kärandens yrkande i påkallelseskriften samt eventuella genkäromål i svarandens yttrande över påkallelseskriften.


Vid eventuell tvist följer Reforma Sthlm ARN. Skiljeförfarandets säte ska vara Stockholm.

Vill du jobba på Reforma? 

Just nu har vi inga lediga tjänster på Reforma, men du kan alltid skicka in en spontanansökan och ditt CV till info@reformasthlm.se!

Vill du samarbeta med Reforma? 

Släng iväg ett mail till oss med information om dig och dina följare, så tar vi det därifrån! Glöm inte att bifoga din statistik.

Vill du gå med i vår affiliateprogram? 

Genom att gå med i vårt affiliateprogram kan du tjäna pengar på att sprida Reformas budskap om miljövänliga och trendiga möbler! Anslut till oss via Awin och var med på vår tillväxtresa. För att gå med i programmet, följ denna länk >